خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/02/10 - 15:13
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
گودرزی با گرامیداشت روز ملی خلیج فارس:

جمهوری اسلامی مقابل هر ناامنی منطقه‌ای ایستاده است/ کسر هر کلمه از نام خلیج فارس خلاف قانون است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ضمن گرامیداشت روز ملی خلیج فارس تاکید دارد: جمهوری اسلامی در برابر هر تعرضی به مرزها و ایجاد ناامنی ایستاده و هر مانعی که رفت‌وآمدهای آزاد دریایی آن را تهدید کند، مرتفع خواهد کرد. این موضع کلی و اصولی ایران در همه برهه‌ها و دوره‌ها بوده است.

مسعود گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، ضمن تبریک روز ملی خلیج فارس، گفت: خلیج فارس واژه ابداعی و جدید نیست و طبق اسناد حقوقی از سال‌های دور این عنوان مشخص شده است. نام خلیج فارس در متون حقوقی بین المللی به همین نام است لذا هر کسر کلمه از آن خلاف قانون است.



نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات جمهوری اسلامی ایران برای تقویت امنیت حوزه خلیج فارس، افزود: جمهوری اسلامی نه تنها در حوزه خلیج فارس بلکه بر امنیت در تمام عرصه‌های هوایی، خشکی و آبی سرزمین تاکید دارد و معتقد است که امنیت باید توسط کشورهای منطقه تامین شود زیرا ورود متغیرهای خارجی با نگاه منفعت طلبانه است و می‌تواند موجب ناامنی شود.



وی با اشاره به حضور بیگانگان در خلیج فارس تصریح کرد: متاسفانه کشورهای بسیاری در حوزه خلیج فارس حضور پیدا کردند که در رأس آنها آمریکایی‌ها هستند البته جمهوری اسلامی ایران در برابر هر تعرضی به مرز و ناامنی ایستاده است و هر مانعی که رفت‌وآمدهای آزاد دریایی را تهدید کند، مرتفع خواهد کرد. این موضع کلی و اصولی جمهوری اسلامی ایران در همه برهه‌ها و دوره‌ها بوده است.



گودرزی با یادآوری رخدادهای سال‌های اخیر در منطقه به ویژه بحران یمن، گفت: ائتلاف سعودی با حمایت آمریکایی‌ها سعی داشتند نه تنها در یمن بلکه در خلیج فارس هم ایجاد ناامنی کنند. از سوی دیگر متغیرهای آشوب ساز دنبال ناامنی در مسیرهای دریایی بودند اما جمهوری اسلامی همواره مخالف حضور کشورهای فرامنطقه‌ای بوده و در مقابل آنها ایستاده است.



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی معتقد است: جمهوری اسلامی ایران همچنین تاکید داشته و دارد که بستر، بالا و زیر بستر دریا باید تابع قواعد و حقوق بین الملل باشد لذا اقدامات ناامن ساز در بستر، بالا و زیر بستر دریا نباید رخ دهد. جمهوری اسلامی ایران اصول امنیتی خلیج فارس را همیشه دنبال و با هر متغیر آشوب سازی هم برخورد کرده است.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: وزیر امور خارجه کشورمان نیز اخیرا با گفت‌گو و رایزنی این اصول را به همسایگان و کشورهای حوزه خلیج فارس گوشزد کرده و دنبال تقویت اتحاد منطقه‌ای با هدف افزایش امنیت خلیج فارس است./



پایان پیام

  • کد خبر : 297207
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار